Slovensko narodno gledališče Nova Gorica
Marjuta Slamič, Jure Kopušar, Ana Facchini, Gorazd Jakomini, Andrej Zalesjak, Matija Rupel; photo SNG Nova Gorica/Peter Uhan

The Tiger Lillies, Julian Crouch, Phelim McDermot

Shockheaded Peter

Shockheaded Peter

Bizarre operetta

First Slovene Production

on programme

This performance doesn't have any called terms at the moment.


duration 1 hour and 30 minutes without interval

premiere

07. December 2016, SNG Nova Gorica
Second premiere 08. December 2016, SNG Nova Gorica

about text

This musical play by the cult London group The Tiger Lillies is an adaptation of the world renowned children’s picture book Shockheaded Peter (Struwwelpeter, 1845) by the German psychiatrist, poet and writer Heinrich Hoffmann. The “junk-opera”, as the authors themselves called it, was first shown in London in 1998, followed by stagings all over the world, from Broadway to the Burgtheater in Vienna. It also won a number of awards, including the most important one, the Olivier Award for Best Entertainment (2002).
Hoffmann’s Shockheaded Peter includes different stories written in the time of the so called dark romanticism. Bizarre stories speak about children’s bad behaviour and its potential dangerous consequences. A child who won’t eat keeps losing weight until he dies; another one who doesn’t watch his steps, falls into the water and nearly drowns; a girl who plays with forbidden matches burns ... In the stories, fear is a tool to teach children good behaviour and obedience. Regardless of the dubious legacy of such poisonous pedagogy the work is considered one of the most successful children’s books; its motifs have been used in literature, film and television. Mark Twain translated it into English, and recently the American series Family Guy parodied its episodes.
This unusual play, intended for adults and young adults, enthrals with the grotesque-morbid intensification of well-known stories and dark humour.

awards

  • Žlahtna komedija 2017 po izboru strokovne žirije 26. festivala Dnevi komedije, Celje, 2017
  • Tantadruj 2017 za predstavo v celoti
  • Jelena Proković -  posebno priznanje za kostumografijo v uprizoritvi Peter Kušter, 41. Dnevi satire Fadila Hadžića Zagreb, Hrvaška, 2017
  • Znak kakovosti Zlata paličica, Festival Zlata paličica, Ljubljana, 2017
  • Andrej Rozman Roza - Borštnikova nagrada za prevod dela Peter Kušter, 52. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor, 2017

festivals and performances abroad

  • 26. festival Dnevi komedije, Celje, 2017
  • Drama Festival Ljubljana, 2017
  • 41. Dnevi satire Fadila Hadžića, Zagreb, Hrvaška, 2017
  • 9. Bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, LG Maribor, 2017
  • Festival Zlata paličica, Ljubljana, 2017
  • 52. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor, 2017
  • 20. Mednarodni gledališki festival Sabanci, Adana, Turčija, 2018
  • 58. Međunarodni dječji festival Šibenik, Hrvatska, 2018
  •  

     

 



Komentarji
SNG Nova Gorica spodbuja razpravo uporabnikov o predstavah in o objavljeni vsebini na spletnih podstraneh predstav. Uporabnike pozivamo, da se pri komentiranju držite teme in upoštevate pravila govornega bontona. Tudi ostro kritiko ali nestrinjanje s posameznimi mnenji je mogoče izraziti brez osebnih napadov in žalitev. Neprimerne in žaljive vsebine bodo odstranjene.

Nace Junkar

2017-02-28

Kristijan Guček začne predstavo z govorjenjem na visoko kontra-tenorsko postavljenem glasu. Kdor ne ve, to je izjemno težko. Kot prolog v operi I Pagliacchi (Glumači) R. Leoncavalla – tako sta mi delovala ta naš imeniten igralec in postavitev začetka. Morda bi se morali mi, občinstvo, odzvati že takoj na njegove ponavljajoče začetke, samo nekdo v dvorani je bil glasno, a izvrstno pogumen. Zanimivo, sem si rekel. Po tem 'prologu' se je pa začelo.
Naj zapišem, da je bil ponovno glasbeni trio v živo na odru in položen v predstavo, tako da so bili Joži Šalej na harmoniki in klavirju, on je mojster svojega dela, je korepetitor in pol in še vse ostalo, skratka musicista di piu!, Blaž Celarec na hudo širokospektralnih tolkalih z izvrstnimi efekti, slišnimi in močno barvno – vidnimi. Na benđu (banju) in v vsemogočih efektih, Boštjan Narat, jasno – izvrsten. Glasbeniki so bili del igre. Bili so več kot dobri igralci, no, imajo že kar nekaj izkušenj.
Torej, gospod Kristijan Guček začne izvrstno predstavo, v kateri se prepleta bizarno, izvrstna režija Ivane Djilas! Spet je ta naša režiserska čarodejka naredila, v svoji domišljiji z znanjem, ki ga ima in z, očitno, izrednimi domislicami, ki jim ni para, izvrstno režisersko zamisel, seveda so jo več kot fenomenalne igralke in igralci tudi speljali od začetka do konca z vsemi njenimi idejami, morda še kaj več.
Vsi so govorili in peli ves čas na najvišjem nivoju glasu – najbolje vam ga opišem tako, da si predstavljate, da govorite zelo visoko, skoraj falset (oponašanje ženskega glasu), ampak ta mora imeti polnost in moč, mora biti zvok oziroma ton. Moški tenorile possibile, ženske soprano ali mezzosoprano possibile. Si predstavljate, uro in pol ves čas tako govoriti, peti!, igrati, delati pretvorbe iz lika v lik ... Kakšne mojstrice in mojstre igre imamo v Sloveniji.
Enostavno ne razumem, da naša RTV SLO ne snema predstav kot je bilo to včasih.
Kot otroci smo poznali igralke in igralce iz vse Slovenije, pa kako dobro. Snemali so predstave na domačih odrih ali na Televiziji sami!
Skratka, bizarna opereta je bila biserna bizarnost.
Iskrene čestitke, več vam ne morem reči, dragi moji prijatelji.
Imam vas čisto za svoje, saj se tolikokrat vidimo, da se pri vas počutim kot doma.
Dragi Ana Facchini, Kristijan Guček Privat, Peter Harl, Gorazd Jakomini, Patrizia Jurinčič Finžgar, Jure Kopušar, Matija Rupel, Marjuta Slamic, Andrej Zalesjak, Blaž Celarec, Boštjan Narat in Joži Šalej – hvala za trud! Predstava je bila naporna. Po taki predstavi naslednji dan, morda dva, ne bi smelo bili vaj za vas. Vem, pred vrati pa je nova premiera.
Morda pa si boste vzeli kdaj čas in se "vrnili na vašo obalo", tam vam bo "sonce zasijalo" in morski zrak iz vašega najljubšega kotička vam bo dobro del! :)
Velika pohvala vsem sodelavcem pri predstavi in vodstvu, vam pa še enkrat najiskrenejše čestitke in še veliko take izvrstne 'bizarnosti'.
Vaš Nace Junkar
P. S.
:) dolžan sem razložiti morske utrinke!
"Kristijan Guček med predstavo skoči z odra na spodnji oder, nato v dvorano, se plazi med občinstvom, govori, oznanja, uči, duhovito ... gre vse više in više po vrstah, sedežih, med ljudmi. Gledam ga in pride do vrste pred menoj, stoji malo desno od mene kot velikan in v svoj govor vnese morda "enkratno in samo za tisti dan" malo slovenske glasbe, zapoje: "Vrniva se na najino obalo". Občinstvo se smeji, ploska, je navdušeno ... Jaz pa sekundo, dve po njegovi frazi odpojem "da sonce le za naju bo sijalo". Presenečenje zame in za občinstvo!
Pa kako veliko in čudovito presenečenje! Žareli smo od navdušenja. Dvorano je močno in simpatično prežela neverjetna domislica. Jaz sem je bil izredno vesel, navdušen sem bil. Resnično. V meni je v trenutku nastal adrenalin najvišjega nivoja in mi popestril dan, večer in dal odgovor na tisti dnevni fluid, ki ga še kar nosim v sebi.
Resnično sem dobil zagon za moj naslednji nastop, katerega se prej nisem veselil.
Hvala ti, Kristijan! Meni je bilo kul!

Vesna Bajc

2018-09-06

Čudne podobe, še bolj čudna zgodba


Zasedba se je zgledovala po kultni londonski skupini The Tiger Lillies in po njeni uprizoritvi Petra Kuštra. Zgodba je prirejena po nemški otroški slikanici, ki želi na zabaven način opozoriti otroke na vsakdanje nevarnosti. Slikanica je bila že od nekdaj povod za burne diskurze med pedagogi in psihiatri. Bila je prevedena tudi v slovenski jezik, vendar se pri Slovencih nikoli ni zares prijela, verjetno zaradi slabega prevoda. Neke medalje za izvirnost jim pač ne moremo dati, je pa zasedba na oder prinesla nekaj popolnoma novega in zanimivega.
Zgodbe o porednih in neubogljivih otrocih, ki se vedno končajo s pošastno smrtjo, verjetno niso ravno najbolj primerne za nosečnice, polne hormonov, ali za novo pečene občutljive mamice, vendar je predstava zabavala večino občinstva, saj je bil smeh gledalcev del nje. V zgodbo so vključeni otroci piromani, dojenčki, ki umrejo od lakote, ker nočejo jesti juhe, dojenčki, ki padejo v vodo in se utopijo, dojenčki, ki mučijo živali, dojenčki, ki sesajo prst, ki jim ga na to hudobna gospa odščipne. Vse te zgodbe se končajo tragično, a imajo vedno izrazito jasen moralni nauk. Zgodbo spremlja bend s črnimi klobuki, s klovnsko pobeljenimi obrazi in z raztrganimi gotskimi kostumi. Glasba je udarna, a včasih preglasna in nerazumljiva, vendar gre v uho. Zaradi glasbe na trenutke ni bilo slišati igralcev in veliko povedanega na odru ni prišlo do občinstva.
Kot igralca bi tukaj najbolj izpostavila Kristijana Gučka, ki je vodil to kaotično bizarno opereto. Vzdrževal je pozornost gledalca, hodil med publiko po sedežih in točno vedel, kaj povedati, da je v gledalcu prebudil zanimanje. Znal je tudi konkretno šokirati gledalce, na primer s kakšnim popolnoma nepredvidljivim strelom iz pištole.
Bizarno opereto je, po prevodu Andreja Rozmana - Roze, režirala Ivana Djilas. Za kostumografijo je poskrbela Jelena Proković, za scenografijo pa Barbara Stupica. Vsi sodelujoči si zaslužijo pohvale, najbolj pa, po mojem mnenju, kostumografka in scenografka. Kostumi so glede na kontekst popolni in scena je tako zelo raznolika, da lahko opazimo oder na odru, zelo različne prostore in podobno. Uporabljeni so tudi domiselni efekti, denimo pihanje milnih mehurčkov, ko se otrok utaplja. Pohvalila bi tudi igralce in njihovo uporabo lutk, ki so dobro zamišljene in inovativne, izvedba pa je popolna. Igralec z lutko takrat nastopa oblečen v enak vzorec, kot je v sceni na zidu. Tako se gledalec lahko bolj osredotoči na lutko.
Za konec se posvečam še bendu, ki je poskrbel za popolno vzdušje na odru, ne samo z glasbo, ampak tudi s svojo mimiko in grimasami; tudi bend je bil razlog za marsikateri smeh gledalcev, še posebej z izvedbo solo nastopa, kjer je glasbenik stiskal piskajoče živalce. Za popestritev predstave je bilo poskrbljeno tudi s šokiranjem gledalcev, ko so igralci, kot že rečeno, iznenada ustrelili s »pištolo« ali konfete med gledalce. Tako so vzdrževali stalno napetost in pozornost publike.
Aplavz, ki se kar ni končal, je o predstavi povedal vse, predstava je bila vsekakor nekaj posebnega v vseh pogledih. Ne bi pa predstave priporočala družinam z majhnimi otroki, tudi če se jo je oglaševalo, da je primerna za zabavo celotne družine.

Lionella Costantini

2018-09-07

Peter Kušter, gledališka predstava, ki straši otroke in odrasle!

Novembra sem si v SNG Nova Gorica ogledala gledališko predstavo z naslovom Peter Kušter. Peter Kušter je bizarna opereta, ki bi jo definirala kot »tragikomični muzikal«, ker je včasih smešna, velikokrat tragična in večino časa igralci na odru pojejo. Predstava je bila na letošnjem Borštnikovem srečanju nagrajena za prevod iz angleščine. Trajala je eno uro in pol, odmora ni bilo. Predstava se mi je zdela imenitna zaradi scenografije, kostumov in maske. Vsi trije elementi so prispevali k celostno dovršeni izvedbi gledališke predstave, ki je v letu 2017 prejela naziv žlahtna komedija po izboru strokovne komisije.
Igralci so bili oblečeni v črno-bele obleke, imeli so bel obraz, da so izgledali mrtvi in strašni. Med igralci bi posebej omenila igralsko in pevsko razigranega Kristijana Gučka, a so se tudi ostali igralci, Ana Facchini, Peter Harl, Gorazd Jakomini, Patrizia Jurinčič Finžgar, Jure Kopušar, Matija Rupel, Marjuta Slamič in Andrej Zalesjak, izredno spretno kosali z velikim igralsko-pevskim izzivom.
Predstavo je režirala Ivana Djilas, prevedel pa Andrej Rozman - Roza. Omenila bi tudi kostumografinjo Jeleno Proković in maskerko Tino Prpar. Pomembno vlogo v predstavi je imela glasba, ki je bila včasih pretresljiva, včasih pa uspavalna, kar je ustvarilo poseben kontrast. Vsi igralci so ves čas peli pesmi v rimi z žalostno vsebino. Pojavili so se tudi posebni učinki, denimo dim, ognjemet, ogromne škarje, bič in tiktakanje ure na začetku in na koncu predstave, ki simbolizira minevanje časa. Med predstavo je Guček kot konferansje prišel med publiko, hodil po sedežih in se pogovarjal z občinstvom.
Vsebina predstave je iz nemške pravljice Heinricha Hoffmanna z naslovom Der Struwwelpeter, ki je namenjena otrokom. Predstava Peter Kušter pa je namenjena odraslemu občinstvu, a si jo seveda lahko ogledajo tudi otroci. Glavni junak je Peter Kušter, otrok, ki se je rodil v družini, ki ga je imela rada, čeprav je bil grd. Peter pripoveduje svojo zgodbo, ki se srečno konča, na drugi strani pa zgodbe drugih otrok, ki pa imajo nesrečen konec. Liki nimajo usmiljenja do otrok, so kruti in nasilni. Vsi otroci umrejo nasilne smrti, nihče se ne reši, razen Petra Kuštra. Otroci so kaznovani za to, ker ne ubogajo, ko pa umrejo, se starši veselijo, saj si je otrok zaslužil smrti.
Predstava torej nosi neko sporočilo. Otroke želi opozoriti na to, da je treba ubogati starše, sicer se lahko vse skupaj slabo konča. Igra prikaže, kako so mlada življenja upihnjena po nepotrebnem in kaj vse se lahko zgodi otrokom, ki jim ni dano čutiti topline.
Predstava je odlična, še posebej zaradi igre, petja, kostumov in mask. Osebno mi ni všeč njena vsebina, zato si bom v prihodnje ogledala manj tovrstnih uprizoritev.

View complete schedule for the show

  • 07. 12. 2016 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 08. 12. 2016 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 09. 12. 2016 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 14. 12. 2016 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 21. 12. 2016 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 05. 01. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 06. 01. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 21. 01. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 26. 01. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 04. 02. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 26. 02. 2017 at 17.00. SNG Nova Gorica
  • 03. 03. 2017 at 19.30. Festival Dnevi komedije Celje
  • 06. 03. 2017 at 11.00. SNG Nova Gorica
  • 27. 03. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 28. 03. 2017 at 11.00. SNG Nova Gorica
  • 15. 04. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 08. 05. 2017 at 11.00. SNG Nova Gorica
  • canceled
  • 25. 05. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 28. 05. 2017 at 20.00. Drama Festival 2017, SNG Drama Ljubljana
  • 02. 06. 2017 at 20.00. 41. Dani satire Fadila Hadžića, Zagreb, Hrvatska
  • 16. 09. 2017 at 20.00. 9. Bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, LG Maribor
  • 01. 10. 2017 at 18.00. Zlata paličica 2017, Cankarjev dom Ljubljana
  • 24. 10. 2017 at 20.00. 52. Borštnikovo srečanje, Maribor
  • 03. 11. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 21. 11. 2017 at 19.30. Delavski dom Trbovlje
  • 10. 12. 2017 at 18.00. SNG Nova Gorica
  • 11. 12. 2017 at 12.00. SNG Nova Gorica
  • 12. 12. 2017 at 11.00. SNG Nova Gorica
  • 19. 12. 2017 at 20.00. Drama SNG Maribor
  • 22. 12. 2017 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 30. 12. 2017 at 19.30. Cankarjev dom Ljubljana
  • 31. 12. 2017 at 19.30. Cankarjev dom Ljubljana
  • 30. 01. 2018 at 19.30. Mestno gledališče ljubljansko
  • 31. 01. 2018 at 01.30. Mestno gledališče ljubljansko
  • 13. 02. 2018 at 19.30. Dom kulture Velenje
  • 17. 02. 2018 at 19.00. Kulturni center Lendava
  • 26. 02. 2018 at 20.00. Gledališče Koper
  • 14. 03. 2018 at 11.00. SNG Nova Gorica
  • canceled
  • 14. 03. 2018 at 20.00. SNG Nova Gorica
  • 29. 04. 2018 at 20.00. International theatre festival Sabanci Adana, Turkey
  • 30. 04. 2018 at 20.00. International theatre festival Sabanci Adana, Turkey
  • 19. 06. 2018 at 21.00. 58. Međunarodni dječji festival Šibenik, Hrvatska