Slovensko narodno gledališče Nova Gorica

Carlo Goldoni

Krčmarica Mirandolina

La Locandiera

Gostuje Slovensko stalno gledališče Trst

Komedija

na sporedu

Za predstavo trenutno ni razpisanih terminov.


trajanje Predstava traja 2 uri z odmorom

o delu

Vajeti nove uprizoritve drži temperamentna ženska, režiserka Katja Pegan, ki se je v svoji karieri velikokrat soočila s tem besedilom in je o tem posebnem odnosu povedala: »Rada imam Mirandolino že vse svoje gledališko življenje, od takrat, ko sem z njo delala sprejemni izpit na akdemiji. Rada imam tudi moške like v Mirandolini, ker imajo pred očmi samo drug drugega in njihovo tekmovanje za posebno pozornost je otročje kot le kaj. Všeč mi je, kako se oklepajo zgodovinskih mitov o svoji spolni vlogi, všeč mi je njihova narcisoidna narava in njena smešna bolečina.  Rada imam Mirandolino, verjetno pa še bolj Goldonija, ki je v nekem davnem času ujel radost in strast življenja, ki zmoreta na odru zaživeti tudi danes, čeprav ju v svojih resničnih življenjih pogrešamo, ali pa smo nanju že popolnoma pozabili.«

Komedija iz leta 1752 govori o krčmarici in o treh gostih, ki ji vsak na svoj način dvorijo: prvi je premožni grof in skopuh, drugi je markiz brez denarja, tretji pa vitez, ki se ponaša s tem, da je sovražnik žensk in da se ga ženske manipulacije ne dotaknejo. Za Krčmarico postane demantiranje njegovih prepričanj izziv, ki se zaključi z uspehom.
Besedilo je v zgodovini italijanskega teatra in v opusu Carla Goldonija osrednjega pomena kot odraz prehodne faze. Emancipacija ženske je v tem primeru zrcalo vzpona novega vodilnega družbenega sloja, ki pridobiva oblast s trgovino in s trdim delom, za razliko od plemičev kot sta Grof in Markiz, ki sta vsak na svoj način dekadenčni znamenji preteklega časa. Drugi prehod pa je v stilu in v pripovedi, saj se izumetničeni svet mask dokončno prelevi v »gledališče sveta«, v realne osebe in situacije: na eni strani  ekscentrični igralki Dejanira in Hortenzija, na drugi stvarna Krčmarica in njen izvoljenec, služabnik Fabrizio, oba z nogami na trdnih tleh.

Posebnost tržaške uprizoritve z Niklo Petruško Panizon v naslovni vlogi je časovna in prostorska priredba besedila, ki komedijo, krstno uprizorjeno leta 1752 v Benetkah in postavljeno v Firence tistega časa, umešča na Tržaško na začetku 20. stoletja. K temu vidiku je pomembno prispevala igralka Patrizia Jurinčič Finžgar, ki je v narečni priredbi domačo tržaško govorico nekaterih likov izdatno podvrgla italijanskim vplivom in s takšno mešanico dosegla vrsto komičnih učinkov.

 

Režiserka Katja Pegan

Narečna priredba Patrizia Jurinčič; scena Voranc Kumar; asistentka scenografa Noemi Zonta; kostumi Vasilija Fišer; glasba Mirko Vuksanović; koreografija Miha Krušič; frizerka in maska Tina Humar; dramaturgija Sandi Jesenik; foto Luca Quaia

Igrajo Nikla Petruška Panizon, Tadej Toš, Primož Forte, Vladimir Jurc, Franko Korošec, Maja Blagovič, Lea Cok / Lara Komar
Glasbeniki Robert Vatovec, Aljoša Vuksanović, Vid Prinčič

Prikaži celoten spored za predstavo

  • 14. 06. 2022 ob 20.00. SNG Nova Gorica, veliki oder. Darilna predstava za dosedanje abonente. Izven