Slovensko narodno gledališče Nova Gorica
Milan Vodopivec, Marjuta Slamič, Ana Facchini, Ivo Barišič, Helena Peršuh, Blaž Valič; foto SNG Nova Gorica/Foto atelje Pavšič Zavadlav

Alan Ayckbourn

Skrivni strahovi na javnih krajih

Private Fears In Public Places

Polkomedija o samoti in samoprevari

Prva slovenska uprizoritev

na sporedu

Za predstavo trenutno ni razpisanih terminov.


trajanje Predstava traja 1 uro in 55 minut in nima odmora.

premiera

03. april 2008, SNG Nova Gorica

o delu

Sestavljanka o življenju šestih posameznikov in nenavadnih, zavezujočih in naključnih odnosih med njimi: Dana so vrgli iz vojske in sedaj preživlja dneve ob šanku v hotelskem baru, Nicola je njegova punca, ki išče ustreznejše stanovanje, čeprav čuti, da se njuno razmerje čedalje bolj krha; Stewart je nepremičninski posrednik, zaljubljen v svojo tajnico, skrivnostno Charlotte, ki se v prostem času posveča dobrodelnemu skrbništvu bolnih in onemoglih; njena pomoč je dobrodošla natakarju Ambrosu, ki ima bolnega očeta, sicer pa dela v baru, kjer se običajno zapija Dan; in potem je tu še samska Stewartova sestra, Imogen, ki se - neuspešno – dogovarja za ljubezenske zmenke, slednjič prav z Danom …

Alan Ayckbourn, eden najbolj popularnih in plodovitih sodobnih angleških dramskih piscev (pričujoča igra, ki je praizvedbo doživela leta 2004, je njegova sedeminšestdeseta!), se odlikuje z izvrstnim poznavanjem gledaliških, dramskih in še posebej komediografskih veščin. Igro Skrivni strahovi na javnih krajih je izpisal na zanj povsem nov način - kot dramski mozaik. Nenavadno strukturirano dejanje sestavlja štiriinpetdeset kratkih prizorov, ki prehajajo drug v drugega kot v filmu, zato tudi ni naključje, da je Alain Resnais po igri lani posnel film Coeurs (v Angliji in Ameriki je film obdržal naslov dramske predloge).

V labirintu iskanj, razčiščevanj in prikrivanj so fino izrisane študije karakterjev, ki se - vsak na svoj način - bojujejo z bremenom razmerja in/ali samote. Dvomi, stiske in hrepenenja protagonistov so izpisani atraktivno, pretresljivo in hkrati smešno.

 

v medijih

Režiserka Ivana Djilas je 54 razdrobljenih, kratkih slik Skrivnih strahov na javnih krajih, v katerih si šest posameznikov deli trenutke osamljenega življenja v ritmu globaliziranega velemesta, uspela skadrirati v dinamično celoto. Skorajda neopazno, lahko bi rekli filmsko montažo prizorov je dosegla z dodelano mizansceno, kjer so se osebe, časi, kraji, dialogi med seboj prepletali, se srečevali in ugašali. Ključno vlogo veznega člena je odigrala scenografija Branka Hojnika v obliki večstanovanjskega objekta na več nivojih, raznolikost prostorov in atmosfer pa je domiselno označeval video Nejca Sajeta. Gledalci smo v skrivne strahove šestih likov, katerih individualne zgodbe hote ali nehote krojijo življenja ostalih, kukali skozi velika okna na pročelju zgradbe. /…/ Novogoriški ansambel je v žanrsko raznolikih in s temnimi podtoni podčrtanih skrivnih Strahovih na javnih krajih dejansko uprizoril film za oder, kot je besedilo označil sam avtor, gledališko predstavo, ki nas od začetka do konca pripelje brez predaha.
Lea Širok, Radio Koper, 4. 4. 2008

Djilasova je suvereno vodila ekipo sodelavcev in gradila na prepoznavnih in subtilnih atmosferah in njihovih prelivih, kar učinkovito podpira glasba Boštjana Gombača, hkrati pa prežala nadrobne humorne potenciale in jih polno izkoristila. kar je podkrepilo prepričljivost vlog: najprej Stewarda Milana Vodopivca, ki natančno in razčlenjeno, pa tudi z notranjo intenzivnostjo odigra negotovost in občutljivost nepremičninskega posrednika, ki je obtičal s sestro, čeprav je spodaj, kot vidimo, še vse živo. Z drobnimi premiki in minimalistično mimiko se je spretno pretikal med prisilno vljudnostjo, plahostjo in zadržano plemenitostjo, ves čas pa dajal uprizoritvi ustrezen, pridušen, pa vendar ležeren tempo, enako Ivo Barišič kot melanholičen barman Ambrose, ki se zaradi abstraktne krivde zdaj razdaja in žrtvuje za druge. Največji razpon in skrivnostni potencial ima Charlotte, pobožnjakarica, ki se bori proti lastni pregrešnosti, in Ana Facchini ujame oba pola njene dejavnosti, divjo telesnost in dobrodušno neselektivno karitativnost. Blaž Valič in Helena Peršuh odigrata par v razhajanju, on z očitno izraženo jezo na cel svet in z nakazanimi veteranskimi simptomi, odljudnostjo in samopoveličevanjem, ona, čeprav na videz podjetna in odločna, obupa, se zlomi in začne bežati pred sentimentalnostjo. Marjuta Slamič odigra Imogen kot žensko, katere radoživost in možnosti zanjo proti njeni volji upada in se postopno spreminja v zagrenjeno varuhinjo ognjišča. /…/ Kot celota gledljivo in komunikativno, napeto, z dobro zadeto mero in brez cenenih efektov.
Matej Bogataj, Delo, 5. 4. 2008


Četudi Ayckbourn velja za mojstra sodobne bulvarke in četudi se med srečanja šestih osamljencev nemalokrat vrine nekaj humorja, so Skrivni strahovi zelo trpkega okusa. Režija Ivane Djilas je precizna, dovolj domiselna in dobrodošlo skromna. /…/ Helena Peršuh, Milan Vodopivec, Blaž Valič, Ivo Barišič, Ana Facchini in Marjuta Slamič ustvarijo dokaj enakovredne vloge, ki globoko zakoreninjene strahove skušajo prekriti s kratkimi, zgoščenimi replikami in nerodnimi nasmehi. Ayckbourn jim ne ponudi rešilne palice. Človek v tem svetu ostane sam s sabo.
Andraž Gombač, Primorske novice, 5. 4. 2008

Odprtost, ki jo skozi celoto in na samem koncu ohranja avtor, kaže na življenjskost samo, polno zarez in zamolkov, obračanj vase in obrambnih izbruhov navzven. Na vse tisto individualno notranje vrenje, ki ga v protagoniste igralsko obvladano vnašajo Helena Peršuh, ki se mora kot Nicole v svoji pripravljenosti na novo, družinsko življenje mukotrpno soočiti z oviro, pred katero seje znašla njena dolgoletna zveza; Blaž Valič kot Dan, ki občutje zadušljivosti v zvezi utaplja v zavetju šanka; Milan Vodopivec kot rahlo otopeli, čustveno in spolno nerealizirani nepremičninski agent; Marjuta Slamič kot njegova osamljena, po ljubezni hlepeča sestra Imogen; Ana Facchini kot veri in zglednemu verskemu življenju na videz povsem predana, v resnici pa enigmatična Charlotte in Ivo Barišč kot otožni natakar Ambrose, čigar dnevno rutino pesti le z (njegovim!) glasom prisoten, zato pa svojo voljo toliko bolj uveljavljajoči oče Arthur.
Ana Perne, Dnevnik, 12. 4. 2008

nagrade

  • Ana Facchini - Nagrada Sklada Staneta Severja 2008 za igralske stvaritve v slovenskih poklicnih gledališčih v sezoni 2007/2008, med drugim tudi za vlogo Charlotte v Skrivnih strahovih na javnih krajih.

festivali in gostovanja v tujini

  • Borštnikovo srečanje, Maribor, 2008

Prikaži celoten spored za predstavo

  • 03. 04. 2008 ob 20.30. SNG Nova Gorica. PREMIERA. Za abonma Premiera in Izven.
  • 04. 04. 2008 ob 20.30. SNG Nova Gorica. Za abonma Petek in Izven.
  • 05. 04. 2008 ob 20.30. SNG Nova Gorica. Za abonma Sobota in Izven.
  • 10. 04. 2008 ob 20.30. SNG Nova Gorica. Za abonma Četrtek in Izven. Odpade zaradi bolezni v ansamblu.
  • odpovedano
  • 16. 04. 2008 ob 20.30. SNG Nova Gorica. Za abonma Sreda in Izven.
  • 20. 04. 2008 ob 18.00. SNG Nova Gorica. Za abonma Popoldanski in Izven.
  • 26. 04. 2008 ob 20.30. SNG Nova Gorica. Za abonma Sobota A in Izven.
  • 08. 05. 2008 ob 20.30. SNG Nova Gorica. Za abonma Četrtek in Izven.
  • 22. 10. 2008 ob 20.00. SNG Nova Gorica. Za abonma Konto in Izven.
  • 24. 10. 2008 ob 19.30. SLG Celje
  • 25. 10. 2008 ob 19.00. Borštnikovo srečanje Maribor
  • 18. 11. 2008 ob 11.15. SNG Nova Gorica. Za Šolo.
  • 03. 12. 2008 ob 20.00. SNG Nova Gorica. Dan kulture. Brezplačne vstopnice so na voljo pri blagajni gledališča.
  • 07. 01. 2009 ob 12.00. SNG Nova Gorica. Za Šolo.
  • 26. 02. 2021 ob 23.00. Splet. Arhivski posnetek na ogled od 26. 2. dalje